כיצד מתמודדים עם שיימינג לעסק באינטרנט – מאת יוסי שובל

תופעת השיימינג ברשתות החברתיות הופכת למכת מדינה. פוסטים נגד חברות, נגד אנשי עסקים וגם נגד אנשים פרטיים.

התמודדות עם שיימינג באינטרנט

אך שיימינג הוא לא משחק ילדים. שיימינג באינטרנט יכול להרוס את חייו של אדם, או את המוניטין של עסק שנבנה במשך שנים. להשפלה יש מחיר בריאותי וכלכלי ואדם שעבר שיימינג לעיתים לא מצליח להשתקם.

לעתים קיימת עילה לתביעה בגין פיצויים בשל הוצאת לשון הרע באינטרנט. אולם, זהו תהליך שאורך שנים רבות, ובינתיים המידע נמצא ברשת, חשוף ומופץ הלאה.

שיימינג יכול להופיע בצורה של פוסט או ביקורת שלילית בפייסבוק, טוקבק בפורטל חדשות, כתבה במגזין צרכנות או תגובה בפורום מקצועי. בכל אחד מן המקרים יש מה לעשות בכדי לשפר את המצב.

אם תתעלמו, זה לא יעלם מעצמו

מרגע שהמידע עלה לרשת, יש להגיב מיידית. לדוגמא: אם בתוצאות החיפוש עלתה כתבה צרכנית המבקרת את פעילות העסק שלכם, תוכלו לקדם מיידית פוסט או סרטון וידיאו ובו תגובה על הטענות שהועלו כלפי העסק. ההתייחסות המהירה תראה על רצינות ותמזער את הנזק התדמיתי. השתדלו להגיב בצמידות למקום בו פורסם השיימינג למשל אם פורסמה ביקורת בעמוד הפייסבוק העסקי, הגיבו שם קודם כל.

אם עלתה ביקורת של לקוח בגוגל לעסקים או בעמוד הפייסבוק שלכם, עליכם להתייחס לטענות מיידית. אם תמחקו את הביקורת, הלקוח ימצא אפיקים אחרים להשחיר אתכם. לכן, צריך להתייחס לביקורת ולהעניק תגובה עניינית ובעיקר מהירה.

הקפידו על תגובה מאופקת

כאשר גולש רואה כי לקוח משתלח בעסק, לעיתים באופן בוטה ולא מכובד, דוקא תגובה מכובדת ומאופקת של העסק תטה את דעת הקהל לצד שלכם. גם אם אכן קרתה טעות, אפשר להתנצל, להסביר שטעויות אכן מתרחשות, וכי הפקתם לקחים כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו. תגובה אגרסיבית או תגובה מזלזלת תגרום נזק מכופל.

תגובה מהירה והתייחסות עניינית ומכבדת תמנע את ההתפשטות של המידע השלילי. לטמון את הראש בחול עד שהסערה תחלוף היא האסטרטגיה הגרועה ביותר. גוגל זוכר הכל.

תעדו את הפרסום השלילי

יתכן שהאדם שביצע את הפעולה ימחק את הפרסום, אבל המידע כבר הופץ הלאה. לכן תעדו את המעשה, גם בצילום מסך וגם על ידי פניה לבעלי האתר בערוצים רשמיים. במרבית האתרים הגדולים ישנו ערוץ מסודר לדיווח על תוכן משמיץ, בצורת כפתור או טופס פניה. ניתן גם לבצע שיחת טלפון ולהקפיד להקליט אותה (בכל מכשיר סלולרי חכם ישנה אופציית הקלטה מובנית). שמרו את התיעוד על בקשות ההסרה של התוכן להמשך טיפול משפטי או אחר בעתיד.

לשון הרע

במידה ואתם סבורים כי ישנה עילה לתביעה בגין לשון הרע, דעו כי חוק איסור לשון הרע חל גם על פרסומים באינטרנט (פייסבוק, גוגל וכדומה). במקרה זה תוכלו לפנות לייעוץ משפטי ולברר את זכויותיכם.

פנו למנהלי האתרים

במקביל לתגובה מיידית והתמודדות עם הטענות, פנו למנהלי האתר בו פורסמו התכנים. אמנם סביר כי חלק גדול מבקשות ההסרה של תכנים שליליים יענו בסירוב. בעלי האתרים נהנים מן התנועה שאייטם שלילי מייצר. אך תמיד כדאי לנסות, בעיקר עם מדובר לדעתכם בתוכן שמוציא את דיבתכם.

פרסמו מידע חיובי באינטרנט

בנוסף למאמצים שלכם להסיר מידע שלילי ולהסרת האזכורים השליליים, תוכלו לפרסם תכנים חיוביים הנוגעים לעסק שלכם. להפצת מידע חיובי יש שני יתרונות. ראשית הוא מאזן ומרכך את המידע השלילי ושנית הוא דוחק את המידע השלילי לתחתית תוצאות החיפוש, כך שרק גולשים מעטים יחשפו אליו.

בהצלחה.

זקוקים לייעוץ נוסף? דברו איתנו.

    Spread the love
    שלחו וואטסאפ או טלפנו
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    דילוג לתוכן